søndag 12. august 2012

Alle barna er ute å leker. Det er lørdag. Det er sommer. Sommeren kom aldri til meg i år. Det mørke og kalde fra vinteren ble aldri helt borte. Jeg ser dere går sjanglende med venninner i armen. Dere smiler, ler. Roper ting som for meg er irriterende, men som får hjertet deres til å banke. Det irriterer meg på en god måte i dag. Jeg er ikke der ute med dere. Jeg vet ikke helt hvor jeg er om dagen. Jeg vet ikke helt hvor jeg er på vei hen. Alt jeg vet er at jeg skulle ønske jeg var lykkelig med meg selv. At jeg hadde hjertet utenpå kroppen. At den banket i takt med byens puls. At jeg var i ett med sommerheten og dens kjærlighet. At hverdagen ble enklere og at det ikke var så tungt over brystet.



Jeg håper at jeg kommer meg ut av denne sommerdepresjonen. Jeg skal klemme fine folk, ligge på brystet til gutten og høre på hjerteslagene hans som ikke bare banker for seg selv. Det banker for oss. Jeg skal gå på fine konserter. Lese bøker som får meg til å lengte etter andre verdener. Andre byer, andre land. En annen tid. Jeg skal sette meg i senga, åpne vinduet for alle de vakre bylydene, jeg skal drikke kaffe, masse kaffe, og jeg skal se på alle konsertene de magiske konsertene fra Øya som jeg ikke fikk kommet meg på i år. Og jeg håper hjertet blir litt lettere da. 


3 kommentarer:

  1. jeg heier på deg, ene og alene fordi jeg veit så altfor godt hvordan det er. det er sol, det er forventet at man skal være blid. du skriver så vakkert, bruk det til komme deg ut av det. gjør det du føler for. også må du huske at i en leilighet på st. hanshaugen i oslo sitter det ei jente og heier på deg!

    SvarSlett
  2. eg håpe sommerdepresjonen din forsvinne fortare enn lyset. at smile dukke opp og latteren din runge i gatane i Oslo. at musikken får fram sommerfugler i magen din. at alt ordne seg te slutt. sånn at du kan strekka armane ut og ropa woohoo!

    / tusen tusen takk. den kommentaren trengte eg. virkelig. tusen tusen takk <3

    SvarSlett
  3. kommentaren din rørte meg. nesten så mye at d kom ei tåra. tusen tusen takk. godt at me kan oppmuntra kvarandre på ein så fin og god måte. tror me begge trengte det. så tusen tusen takk <3

    SvarSlett