søndag 1. september 2013

Fem dager / Fire dager

Untitled

For bare fem dager siden så skinte sola, men jeg kunne se skyene i horisonten, men det var fortsatt varmt. Såpass varmt at jeg valgte å legge vekk tankene, frykten som boblet inni meg. Jeg valgte å drukne det med troen, den troen jeg alltid har hatt, på oss, på deg og på meg. Jeg valgte å drepe frykten med det brennende håpet jeg alltid har hatt for oss, håpet og troen som i skjønn forening blir til en kamplyst som en okse. For bare fem dager siden skreiv jeg et langt innlegg om å kjempe for det man tror på, det man virkelig har troen på, det som får hjertet til å banke fortere, det som får hjertet til å hoppe over ett slag. For så lenge det er en mulighet til at det kan være riktig, så mener jeg at det er verdt det, det er verdt det å kjempe for, det er verdt det å kjempe med nebb og klør. For det er det jeg gjør, jeg kjemper, hver dag og alle dager som måtte komme. For bare fem dager siden var jeg klar som aldri før for å kjempe, for å gi alt jeg måtte gi.

---_0681

Untitled

For bare fire dager siden ble alt blåst vekk. Teppet under føttene mine ble revet vekk og med det forsvant alt annet også, sammen med meg ble verden snudd på hodet og når jeg landet med ett brak kjente jeg meg ikke lenger igjen i verdenen jeg befant meg i. Det var da fjell ble knust og da hav tørket ut. For fire dager siden var du ikke lenger min og jeg ikke lenger din. For fire dager, fire utrolig lange dager siden mistet jeg det jeg var aller mest glad for å ha, deg. Nå har jeg bare meg selv og det er ikke nok.


For bare fem dager siden hadde jeg alt / For bare fire dager siden hadde jeg ingenting


1 kommentar:

  1. Offameg. Detta va ikje kjekt å lesa. Hjerta mitt har det vondt. Tårene vil renna men eg holde de tebake. Du asså. Du og dine ord. Dåkkår e vakre.

    / Tusen tusen takk søte snille du <3

    SvarSlett