onsdag 4. februar 2015

Utkast pt. 3







Jeg tar på meg den mørkegrønne jakka jeg fant på bruktbutikken på Hadeland en lørdag, den som er tre størrelser for stor, den som jeg kan drukne i. Jeg drar opp glidelåsen, føler meg som en liten jente i pappas store skjorte. Det er fint, det er behagelig, å ha noe å svømme rundt i ute på gata, noe jeg kan drukne meg selv i ute i alt mylderet. Jeg surrer det svarte skjerfet rundt halsen, drar det over hodet, legger det som en hette, for det regner ute, det pøser faktisk ned. I speilet ser jeg trøtte øyne og en blå lugg som er skeiv. Skeivt er bra. I natt så jeg ferdig hele sesong 1 og de to første episodene av sesong 2 av serien Looking. Ikke rart luggen er skeiv og øya trøtte. På jobb er det stille lenge. Akkurat da jeg tar opp boka, ringer telefonen. "Tolketjenesten". Akkurat når jeg begynner å skrive, ringer telefonen.  "Tolketjenesten!". Hver gang jeg møter nye folk, ute på puben, på fest, over middag, så må jeg fortelle at jeg ikke er tolk, men at jeg jobber på en tolketjeneste i kommunen. "Hæ? Men hva gjør du der da?". Jeg aner virkelig ikke. 

3 kommentarer:

  1. skulle ønske jeg klarte å sette pris på baggy klær. men så går jeg på et studie hvor både guttene og jentene møter opp i skjorte på lesesalen, så det er kanskje like greit. i dag brukte jeg forøvrig 45 min på å få eyeliner vingene mine identiske. så hva ER det du gjør i tolketjenesten?

    SvarSlett
  2. ELSKER Looking. Dialogen og karakterene. Og Richie! Goddamnit, han er digg.

    SvarSlett
  3. nå måtte jeg google tolketjenesten, men jeg ble ikke noe klokere, ikke litt en gang.

    jeg skulle ønske du skrev bok, det hadde vært fint det!

    SvarSlett